Kesän 2021 tunnit

Tervetuloa liikkumaan Illusionin kesän puistojumpille kauniiseen Naissaareen!

Tunnit pidetään säällä kuin säällä lukujärjestyksen mukaisesti. Alta näet tuntikuvaukset ja mitä tunnille kannattaa ottaa mukaan.

Kuntopiiri

Ohjaaja: Elisa Hintikka

Kunopiiri on tehokas koko kehon harjoitus, jossa haastetaan sekä sykettä että voimaa. Liikkeet tehdään aikaa vastaan omalla kehonpainolla tai kuntoiluvälineillä (esim. kahvakuula tai kuminauha), joten jokainen voi säädellä tunnin tehon itselleen sopivaksi.

Mukaan: juomapullo, oma jumppa-alusta / pyyhe ja säänmukaista vaatetta.

Lavis®

Ohjaaja: Susanna Raasakka

LAVIS-lavatanssijumppa on hauskaa, helppoa ja hikistä liikuntaa, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.

LAVIS-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä. Kunnon kohotus käy huomaamatta, kun liikutaan isossa ryhmässä, jokainen omalla tyylillään ja tehollaan. 

Mukaan: juomapullo ja säähän sopivat vaatteet.

PhysioBalance

Ohjaaja: Susanna Raasakka

PhysioBalance on fysioterapeutin ohjaama pilatekseen pohjautuva tunti, jossa toiminnalliset harjoitteet kehittävät kehonhallintaa sekä tasapainoa ja pilates-tyyppisillä lattialiikkeillä pyritään parantamaan etenkin keskivartalon lihasten voimaa ja koko kehon liikkuvuut­ta. Tunnilla keskitytään hengitykseen, syvien lihasten aktivoimiseen ja liikkeiden virtaavuuteen. Tehokas palleahengitys tuo kehoosi keveyden tunteen. Tavoitteena on parantuneen kehonhallinnan kautta ehkäistä selkäkipuja ja lisätä hyvää oloa! Tuntiin sisältyy lyhyt rentoutuminen. Selkäsi kiittää ja ryhtisi kohentuu tämän harjoittelun myötä.

Mukaan: joustavat vaatteet ja jumppamatto / pyyhe.

Core & Kehonhuolto

Ohajaaja: Elisa Hintikka

Tällä tunnilla liikutetaan rankaa, vahvistetaan keskivartalon lihaksia, hengitetään hyvin, lisätään liikkuvuutta ja annetaan sekä keholle että mielelle aikaa palautua. Tunti soveltuu monelle erilaiselle liikkujalle ja ohjaaja antaa liikkeistä eri vaihtoehtoja.

Mukaan: jumppa-alusta / pyyhe ja säänmukaista kerrospukeutumista. Voit ottaa myös mukaan oman viltin.

Zumba®

Ohjaaja: Mari Korhonen

Zumba® on todella tehokas, mukaansatempaava ja monipuolinen tunti. Tällä tanssitunnilla saat takuuvarmasti hien pintaan! Tunnilla nautitaan zumban sykkeestä; mukana on aina tuoreimmat zumba-trackit, sekoitellen mukaan hieman jotain vanhaakin. 

Mukaan: juomapullo ja säähän sopiva vaatetus.

Kahvakuula

Ohjaaja: Riikka Joona

Kahvakuula on monipuolinen ja tehokas ulkotunti! Mukana pärjää kuntotasosta riippumatta, sillä jokainen voi säädellä tunnin tehoa kahvakuulan kokoa muuttamalla. Ohjaajalla on mukana jonkin verran lainakuulia, mutta kannattaa otta myös oma mukaan jos sellainen löytyy!

Mukaan: juomapullo, hikipyyhe, oman jumppa-alusta / pyyhe ja säähän sopiva liikuntavarustus.

Toiminnallinen treeni

Ohjaaja: Elisa Hintikka

Toiminnallinen treeni on tehokas ja motivoiva harjoitus. Jokaisella tunnilla on oma teema, jonka mukaiseti treenataan hiki roiskuen porukasta voimaa saaden! Ohjaajan vinkkien ja neuvojen avulla jokainen osallistuja saa kuntotasostaan huolimatta treenistä maksimaalisen hyödyn irti.

Treenin jälkeen on mahdollista pulahtaa porukalla järveen viilentymään, joten nappaa uikkari mukaan! :)

Mukaan: vesipullo, hikipyyhe, oma jumppa-alusta / pyyhe ja säänmukaista vaatetta.