Ryhmäliikunta

Kahvakuula

Ohjaaja: Susanna Raasakka

Kahvakuulaharjoittelu on suosittu ja monipuolinen liikuntamuoto, joka sopii erinomaisesti sekä naisille että miehille. Kahvakuulalla harjoittelu kehittää koko vartalon lihasvoimaa ja -kestävyyttä, liikkuvuutta, koordinaatiota ja kehonhallintaa. Lajin aloittaminen ei vaadi ennestään hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Kahvakuulia on eri painoisia, jolla vastus saadaan jokaiselle sopivaksi. Suositeltavat aloituspainot ovat naisille 6-10 kg ja miehille 8-20 kg.

Ota tunnille mukaan sisäliikuntavarustus ja  kahvakuula/kuulat. Jos sinulla ei ole omaa kahvakuulaa, voit lainata seuran kuulan . Lainakuulia löytyy eripainoisia (5, 8, 10 ja 12 kilon painoisia), joten voit varata kuntotasollesi sopivan kuulan.

Bailamama®4Venus 55 min (uutuus)

Ohjaaja: Susanna Raasakka

Bailamama 4Venus -tunnilla voit nauttia naisen tärkeimmän lihasryhmän, lantionpohjalihasten, supertreenistä. Hyvät lantionpohjalihakset lisäävät naisen seksuaalista nautintoa, tukevat ryhtiä sekä lisäävät virtsanpidätyskykyä. Treenaa rakkauslihaksesi kuntoon, polta rasvaa ja kiinteytä peppu, vatsa sekä käsivarret. Kokonaisvaltainen 55minuutin liikuntaelämys kaikille naisille. Tunneilla pidetään yläpää rentona ja alapää tiukkana!







Itämainen tanssi (kreikkalaisittain)

Ohjaaja: Tuija Halttunen

Itämainen tanssi kreikkalaisittain on valloittava lajimuoto, jossa opit yleisimmät itämaisen tanssin liikkeet yhdistettynä rytmikkääseen kreikkalaiseen musiikkiin. Tunti alkaa alkuverryttelyillä, jonka aikana lämmitellään lihaksia ja annetaan sydämelle lupa siirtyä hetkeksi Kreikan aurinkoisille rannoille meren kuohujen ääreen.

Lantion ja ylävartalon pehmeät liikkeet kaivavat esille arjessa ehkä kadotetun naisellisuuden. Räväkämmät rytmit ja iskevämmät liikkeet tuovat varmasti hien pintaan. Lopuksi väristellään kaikki jännitykset ja murheet pois opetellen itämaisesta tanssista tuttuja ylä- ja alavartalon väristelyjä (shimmy). Tämä tanssi sopii kaikille naisille. Aikaisempaa tanssitaustaa et tarvitse. Solmi huivi lantiolle niin tanssitaan!

Jooga

Ohjaaja: Kaisa Lähteenmäki

Joogatunti, joka sopii ihan jokaiselle. Dynaamiset liikkeet herättelevät kehon ja pitkät rentouttavat asanat huoltavat niin kehoa kuin mieltä.

Tunnille tarvitset mukaan joustavat vaatteet. Joogassa liikutaan paljain jaloin, joten kenkiä et tarvitse, mutta loppurentoutukseen kannattaa ottaa pitkähihainen paita ja (villa)sukat ja mahdollisesti viltti.

Lavis®

Ohjaaja: Susanna Raasakka

LAVIS-lavatanssijumppa on hauskaa, helppoa ja hikistä liikuntaa, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.

LAVIS-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä. Kunnon kohotus käy huomaamatta, kun liikutaan isossa ryhmässä, jokainen omalla tyylillään ja tehollaan. 


PhysioBalance

Ohjaaja: Susanna Raasakka

PhysioBalance on fysioterapeutin ohjaama pilatekseen pohjautuva tunti, jossa toiminnalliset harjoitteet kehittävät kehonhallintaa sekä tasapainoa ja pilates-tyyppisillä lattialiikkeillä pyritään parantamaan etenkin keskivartalon lihasten voimaa ja koko kehon liikkuvuut­ta. Tunnilla keskitytään hengitykseen, syvien lihasten aktivoimiseen ja liikkeiden virtaavuuteen. Tehokas palleahengitys tuo kehoosi keveyden tunteen. Tavoitteena on parantuneen kehonhallinnan kautta ehkäistä selkäkipuja ja lisätä hyvää oloa! Tuntiin sisältyy lyhyt rentoutuminen. Selkäsi kiittää ja ryhtisi kohentuu tämän harjoittelun myötä. Mukaan joustavat vaatteet ja jumppamatto.

RPV

Ohjaaja: Johanna Karhunen

Reisi-Peppu-Vatsa -tunnilla tehdään sykettä nostava alkulämmittely ja loppuun loppujäähdyttely sekä lyhyet venytykset. Tunnin sisältö koostuu keskivartalon lihaksia aktivoivista ja niitä vahvistavista lihaskuntoliikkeistä. Käytämme apuna kehonpainoa sekä erilaisia välineitä. Tällä tunnilla löydät takuuvarmasti vatsa-, pakara- sekä reisilihaksesi!

Body&Syke

Ohjaaja: Mette Nenonen

Tunti sisältää sykkeen nostoa helpoilla liikkeillä vauhdikkaan musiikin tahdissa sekä monipuolisen lihaskunto-osuuden. Tunti sopii jokaiselle kuntotasosta riippumatta. Mukaan sisäliikuntavarustus ja juomapullo. 



Zumba®

Ohjaaja: Mari Korhonen

Zumba® on todella tehokas, mukaansatempaava ja monipuolinen tunti. Tällä tanssitunnilla saat takuuvarmasti hien pintaan! Tunnilla nautitaan zumban sykkeestä; mukana on aina tuoreimmat zumba-trackit, sekoitellen mukaan hieman jotain vanhaakin. 


TEEMALAUANTAIN tuntisisältöihin pääset tutustumaan täältä.

ERILLISKURSSIT

Senioritanssi



Senioritanssi on ikäihmisille kehitetty eurooppalainen liikuntamuoto, josta voivat nauttia liikkumiskyvyltään erilaiset ihmiset. Senioritanssit ovat rentoja seuratansseja, joilla kullakin on oma nimi, koreografia, luonne ja musiikki. Senioritansseja tanssitaan yksin, parin kanssa ja vaihtaen paria. Voit tulla yksin, pari löytyy salilta.

    Senioritanssille tyypillistä


  • Rentous, seurallisuus ja itseilmaisu
  • Helposti opittavat askeleet
  • Mukaansa tempaava musiikki
  • Jatkuvasti vaihtuva pari
  • Mies- ja naisroolin vähäinen painoarvo
  • Sovellettavuus
  • Eriluonteisten tanssien suuri kirjo

Senioritanssin laaja-alaiset hyödyt iäkkään toimintakyvylle

  • Tasapaino ja jalkojen kunto
  • Sydänterveys
  • Muisti
  • Ilo ja elämykset
  • Ystävyys ja yhteisöllisyys
  • Uuden oppiminen

Kurssimaksu 30€+jäsenmaksu 15€ vuodelle 2020

Kausi 7.1. - 21.4.2020,  15x

Ryhmä kokoontuu Vaajakosken liikuntahallilla

Ohjaaja Susanna Raasakka



Pilates

Pilates-harjoittelussa yhdistyvät tarkka kehonhallinta, liikkuvuus- ja voimaharjoittelu sekä laadukas hengittäminen ja keskittyminen. Pilates on laji, jota teet itseäsi varten ja kehoasi kuunnellen. Kaikki pilatesliikkeet tähtäävät lopulta siihen, että meidän olisi vaivatonta elää, hengittää, istua, seistä, kävellä, juosta tai vaikkapa pelata. Luonnollisesti vaivattomuus ja kivuttomuus vaikuttavat positiivisesti myös mieleen ja ajatteluun. Kun keho voi hyvin, mielikin voi hyvin.

Pilatesharjoittelun ytimessä on keskivartalon vahvistaminen ja lihasten oikeaoppisen käytön harjoittaminen. Vatsan, selän, lantion ja rintakehän alueen lihashallinnan myötä lajista hyötyvät kaikki kuntoutujista urheilijoihin.


Aikuisten joukkuevoimistelu

Aikuisten joukkuevoimistelu - tai tuttavallisemmin "Illusion Gymnastic Ladies" - on liikuttanut jo useamman vuoden ajan äitejä ja naisia, jotka ovat innoissaan halunneet päästä itsekin kokeilemaan lajia ja esiintymään yleisön eteen voimistelumatolle. Nyt uutuutena myös aikuisten joukkuevoimistelu miehille!

Aikuisten joukkuevoimistelussa harjoitellaan voimistelun perustaitoja, kuten hyppyjä, tasapainoja, liikkuvuutta ja välinetekniikkaa. Ryhmä esiintyy seuran näytöksissä, sekä mahdollisuuksien mukaan myös muissa seuran tapahtumissa. Ryhmään voi tulla ilman mitään aiempaa kokemusta voimistelusta. Treeneissä on hikinen meininki unohtamatta hyvää huumoria! Illuison gymnastic ladies ryhmää ohjaa Anna Sillansalmi ja miesten JV ryhmää ohjaa Emma Oikari