Kesän 2021 tunnit

Tervetuloa liikkumaan Illusionin kesän puistojumpille kauniiseen Naissaareen!

Tunnit pidetään säällä kuin säällä lukujärjestyksen mukaisesti. Alta näet tuntikuvaukset ja mitä tunnille kannattaa ottaa mukaan.

Kuntopiiri

Ohjaaja: Elisa Hintikka

Kuntopiiri on tehokas koko kehon harjoitus, jossa haastetaan sekä sykettä että voimaa. Liikkeet tehdään aikaa vastaan omalla kehonpainolla tai kuntoiluvälineillä (esim. kahvakuula tai kuminauha), joten jokainen voi säädellä tunnin tehon itselleen sopivaksi.

Mukaan: juomapullo, oma jumppa-alusta / pyyhe ja säänmukaista vaatetta.

Lavis®

Ohjaaja: Susanna Raasakka

LAVIS-lavatanssijumppa on hauskaa, helppoa ja hikistä liikuntaa, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.

LAVIS-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä. Kunnon kohotus käy huomaamatta, kun liikutaan isossa ryhmässä, jokainen omalla tyylillään ja tehollaan. 

Mukaan: juomapullo ja säähän sopivat vaatteet.

Jooga

Ohjaaja: Miia Sainio

Tunnilla yhdistetään Flow-joogan tyyliin asentoja liikesarjoiksi melko rauhallisesti hengitystä ja omaa kehoa kuunnellen. Harjoitus kehittää liikkuvuutta, kehon hallintaa ja niin kehon kuin mielenkin tasapainoa. Liikkeitä on mahdollista muokata oman tason mukaan. Tunti sopii kaikille.

Mukaan: Oma matto ja pyyhe sekä säänmukaista kerroksellista vaatetta.

Core & Kehonhuolto

Ohajaaja: Elisa Hintikka

Tällä tunnilla liikutetaan rankaa, vahvistetaan keskivartalon lihaksia, hengitetään hyvin, lisätään liikkuvuutta ja annetaan sekä keholle että mielelle aikaa palautua. Tunti soveltuu monelle erilaiselle liikkujalle ja ohjaaja antaa liikkeistä eri vaihtoehtoja.

Mukaan: jumppa-alusta / pyyhe ja säänmukaista kerrospukeutumista. Voit ottaa myös mukaan oman viltin.

Kahvakuula

Ohjaaja: Riikka Joona

Kahvakuula on monipuolinen ja tehokas ulkotunti! Mukana pärjää kuntotasosta riippumatta, sillä jokainen voi säädellä tunnin tehoa kahvakuulan kokoa muuttamalla. Ohjaajalla on mukana jonkin verran lainakuulia, mutta kannattaa otta myös oma mukaan jos sellainen löytyy!

Mukaan: juomapullo, hikipyyhe, oman jumppa-alusta / pyyhe ja säähän sopiva liikuntavarustus.

Pilates (Kesäjumpat)

Ohjaaja: Susanna Auvinen

Pilates-harjoittelussa yhdistyvät tarkka kehonhallinta, liikkuvuus- ja voimaharjoittelu sekä laadukas hengittäminen ja keskittyminen. Pilates on laji, jota teet itseäsi varten ja kehoasi kuunnellen. Kaikki pilatesliikkeet tähtäävät lopulta siihen, että meidän olisi vaivatonta elää, hengittää, istua, seistä, kävellä, juosta tai vaikkapa pelata. Luonnollisesti vaivattomuus ja kivuttomuus vaikuttavat positiivisesti myös mieleen ja ajatteluun. Kun keho voi hyvin, mielikin voi hyvin.

Pilatesharjoittelun ytimessä on keskivartalon vahvistaminen ja lihasten oikeaoppisen käytön harjoittaminen. Vatsan, selän, lantion ja rintakehän alueen lihashallinnan myötä lajista hyötyvät kaikki kuntoutujista urheilijoihin.

Mukaan: Oma jumppa-alusta, juomapullo ja säänmukaista vaatetta.

Toiminnallinen treeni

Ohjaaja: Elisa Hintikka & Riikka Joona

Toiminnallinen treeni on tehokas ja motivoiva harjoitus. Jokaisella tunnilla on oma teema, jonka mukaiseti treenataan hiki roiskuen porukasta voimaa saaden! Ohjaajan vinkkien ja neuvojen avulla jokainen osallistuja saa kuntotasostaan huolimatta treenistä maksimaalisen hyödyn irti.

Treenin jälkeen on mahdollista pulahtaa porukalla järveen viilentymään, joten nappaa uikkari mukaan! :)

Mukaan: vesipullo, hikipyyhe, oma jumppa-alusta / pyyhe ja säänmukaista vaatetta.

PhysioBalance

Ohjaaja: Susanna Raasakka

PhysioBalance on fysioterapeutin ohjaama pilatekseen pohjautuva tunti, jossa toiminnalliset harjoitteet kehittävät kehonhallintaa sekä tasapainoa ja pilates-tyyppisillä lattialiikkeillä pyritään parantamaan etenkin keskivartalon lihasten voimaa ja koko kehon liikkuvuut­ta. Tunnilla keskitytään hengitykseen, syvien lihasten aktivoimiseen ja liikkeiden virtaavuuteen. Tehokas palleahengitys tuo kehoosi keveyden tunteen. Tavoitteena on parantuneen kehonhallinnan kautta ehkäistä selkäkipuja ja lisätä hyvää oloa! Tuntiin sisältyy lyhyt rentoutuminen. Selkäsi kiittää ja ryhtisi kohentuu tämän harjoittelun myötä.

Mukaan: joustavat vaatteet ja jumppamatto / pyyhe.

Core

Ohjaaja: Elisa Hintikka

Tehokas ja innostava keskivartalon lihaksia monipuolisesti vahvistava puolituntinen. 

Step

Ohjaaja: Elisa Hintikka

Hauska, hikinen ja supertrhokas step-tunti askelletaan hyvän musiikin tahdissa. Tunti sisältää tanssillisia vivahteita, perusaskellusta ja lihaskuntoa step-laudalla. Koreografia pidetään sen tasoisena, että aika ei kulu ihmettelyyn vaan pääset ottamaan tunnista kaikki tehot irti!

Body&Syke

Ohjaaja: Laura Koistinen

Tunti sisältää sykkeen nostoa helpoilla liikkeillä vauhdikkaan musiikin tahdissa sekä monipuolisen lihaskunto-osuuden. Tunti sopii jokaiselle kuntotasosta riippumatta. Mukaan sisäliikuntavarustus ja juomapullo. 

DanceMix

Ohjaaja: Eri ohjaajia

Tämä tanssitunti tuo tarjolle monipuolisen kattauksen erilaisia tanssityylejä ja -ohjaajia. Tervetuloa nauttimaan lattareista, katutanssista, Zumbasta ja monenmoisista hetkutuksista, ketkutuksista ja rytkytyksistä! :)

Pilates

Ohjaaja: Susanna Raasakka

Pilates-harjoittelussa yhdistyvät tarkka kehonhallinta, liikkuvuus- ja voimaharjoittelu sekä laadukas hengittäminen ja keskittyminen. Pilates on laji, jota teet itseäsi varten ja kehoasi kuunnellen. Kaikki pilatesliikkeet tähtäävät lopulta siihen, että meidän olisi vaivatonta elää, hengittää, istua, seistä, kävellä, juosta tai vaikkapa pelata. Luonnollisesti vaivattomuus ja kivuttomuus vaikuttavat positiivisesti myös mieleen ja ajatteluun. Kun keho voi hyvin, mielikin voi hyvin.

Pilatesharjoittelun ytimessä on keskivartalon vahvistaminen ja lihasten oikeaoppisen käytön harjoittaminen. Vatsan, selän, lantion ja rintakehän alueen lihashallinnan myötä lajista hyötyvät kaikki kuntoutujista urheilijoihin.

Aikuisten joukkuevoimistelu

Aikuisten joukkuevoimistelu - tai tuttavallisemmin "Illusion Gymnastic Ladies" - on liikuttanut jo useamman vuoden ajan äitejä ja naisia, jotka ovat innoissaan halunneet päästä itsekin kokeilemaan lajia ja esiintymään yleisön eteen voimistelumatolle. Nyt uutuutena myös aikuisten joukkuevoimistelu miehille!

Aikuisten joukkuevoimistelussa harjoitellaan voimistelun perustaitoja, kuten hyppyjä, tasapainoja, liikkuvuutta ja välinetekniikkaa. Ryhmä esiintyy seuran näytöksissä, sekä mahdollisuuksien mukaan myös muissa seuran tapahtumissa. Ryhmään voi tulla ilman mitään aiempaa kokemusta voimistelusta. Treeneissä on hikinen meininki unohtamatta hyvää huumoria! Illuison gymnastic ladies ryhmää ohjaa Anna Sillansalmi.