Ryhmäliikunta

Syyskauden 2019 tuntitarjonta on entistäkin monipuolisempi. Mukana on vanhojen suosikkien lisäksi myös uusia mielenkiintoisia tunteja. Tutustu tästä tarjontaamme ja tule rohkeasti kokeilemaan liikkumista kanssamme! Syyskausi 26.08. - 1.9.2019.

Kahvakuula, Uutuus

Ohjaaja: Susnna Raasakka

Kahvakuulaharjoittelu on suosittu ja monipuolinen liikuntamuoto, joka sopii erinomaisesti sekä naisille että miehille. Kahvakuulalla harjoittelu kehittää koko vartalon lihasvoimaa ja -kestävyyttä, liikkuvuutta, koordinaatiota ja kehonhallintaa. Lajin aloittaminen ei vaadi ennestään hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Kahvakuulia on eri painoisia, jolla vastus saadaan jokaiselle sopivaksi. Suositeltavat aloituspainot ovat naisille 6-10 kg ja miehille 8-20 kg.

Ota tunnille mukaan sisäliikuntavarustus ja  kahvakuula/kuulat. Jos sinulla ei ole omaa kahvakuulaa, voit lainata seuran kuulan . Lainakuulia löytyy eripainoisia (5, 8, 10 ja 12 kilon painoisia), joten voit varata kuntotasollesi sopivan kuulan.

Bailamama®4Venus 55 min (uutuus)

Ohjaaja: Susanna Raasakka

Bailamama 4Venus -tunnilla voit nauttia naisen tärkeimmän lihasryhmän, lantionpohjalihasten, supertreenistä. Hyvät lantionpohjalihakset lisäävät naisen seksuaalista nautintoa, tukevat ryhtiä sekä lisäävät virtsanpidätyskykyä. Treenaa rakkauslihaksesi kuntoon, polta rasvaa ja kiinteytä peppu, vatsa sekä käsivarret. Kokonaisvaltainen 55minuutin liikuntaelämys kaikille naisille. Tunneilla pidetään yläpää rentona ja alapää tiukkana!







Itämainen tanssi (kreikkalaisittain)

Ohjaaja: Tuija Halttunen

Itämainen tanssi kreikkalaisittain on valloittava lajimuoto, jossa opit yleisimmät itämaisen tanssin liikkeet yhdistettynä rytmikkääseen kreikkalaiseen musiikkiin. Tunti alkaa alkuverryttelyillä, jonka aikana lämmitellään lihaksia ja annetaan sydämelle lupa siirtyä hetkeksi Kreikan aurinkoisille rannoille meren kuohujen ääreen.

Lantion ja ylävartalon pehmeät liikkeet kaivavat esille arjessa ehkä kadotetun naisellisuuden. Räväkämmät rytmit ja iskevämmät liikkeet tuovat varmasti hien pintaan. Lopuksi väristellään kaikki jännitykset ja murheet pois opetellen itämaisesta tanssista tuttuja ylä- ja alavartalon väristelyjä (shimmy). Tämä tanssi sopii kaikille naisille. Aikaisempaa tanssitaustaa et tarvitse. Solmi huivi lantiolle niin tanssitaan!

Jooga

Ohjaaja: Jarna Paalanen-Flyktman

Joogatunnilla haastamme kehoa niin tasapainon, liikkuvuuden kuin voiman lisäämisessä. Harjoitus sopii kaiken tasoisille joogaajille ja asanat eli asennot sovelletaan jokaisen tasoon sopiviksi eri variaatioilla. Tunti koostuu pääosin dynaamisesta, kehoa vahvistavasta ja lämmittävästä yang-harjoituksesta, jonka lisäksi tunnin lopussa tehdään rauhoittavaa, liikkuvuutta lisäävää harjoitusta, jossa on yin-joogan elementtejä. Kehon lisäksi haastamme joogassa mielemme päästämään hetkeksi irti arjen rutiineista.

Tunnille tarvitset mukaan oman jumppa- tai joogamaton, joustavat vaatteet ja avoimen mielen. Joogassa liikutaan paljain jaloin, joten kenkiä et tarvitse, mutta loppurentoutukseen kannattaa ottaa pitkähihainen paita ja (villa)sukat.

Lavis®

Ohjaaja: Susanna Raasakka

LAVIS-lavatanssijumppa on hauskaa, helppoa ja hikistä liikuntaa, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.

LAVIS-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä. Kunnon kohotus käy huomaamatta, kun liikutaan isossa ryhmässä, jokainen omalla tyylillään ja tehollaan. 


PhysioBalance

Ohjaaja: Susanna Raasakka

PhysioBalance on fysioterapeutin ohjaama pilatekseen pohjautuva tunti, jossa toiminnalliset harjoitteet kehittävät kehonhallintaa sekä tasapainoa ja pilates-tyyppisillä lattialiikkeillä pyritään parantamaan etenkin keskivartalon lihasten voimaa ja koko kehon liikkuvuut­ta. Tunnilla keskitytään hengitykseen, syvien lihasten aktivoimiseen ja liikkeiden virtaavuuteen. Tehokas palleahengitys tuo kehoosi keveyden tunteen. Tavoitteena on parantuneen kehonhallinnan kautta ehkäistä selkäkipuja ja lisätä hyvää oloa! Tuntiin sisältyy lyhyt rentoutuminen. Selkäsi kiittää ja ryhtisi kohentuu tämän harjoittelun myötä. Mukaan joustavat vaatteet ja jumppamatto.

RPV

Ohjaaja: Johanna Karhunen

Reisi-Peppu-Vatsa -tunnilla tehdään sykettä nostava alkulämmittely ja loppuun loppujäähdyttely sekä lyhyet venytykset. Tunnin sisältö koostuu keskivartalon lihaksia aktivoivista ja niitä vahvistavista lihaskuntoliikkeistä. Käytämme apuna kehonpainoa sekä erilaisia välineitä. Tällä tunnilla löydät takuuvarmasti vatsa-, pakara- sekä reisilihaksesi!

Body&Syke

Ohjaaja: Jarna Paalanen-Flyktman

Tunti sisältää sykkeen nostoa helpoilla liikkeillä vauhdikkaan musiikin tahdissa sekä oman kehon painolla tehtävän monipuolisen lihaskunto-osuuden. Tunti sopii jokaiselle kuntotasosta riippumatta. Mukaan sisäliikuntavarustus ja juomapullo. 


Zumba®Toning

Ohjaaja: Mari Korhonen

Zumba®Toning on todella tehokas, mukaansatempaava ja monipuolinen tunti. Tällä tanssi- ja lihaskuntoa sekoittavalla uutuustunnilla saat takuuvarmasti hien pintaan! Tunnilla nautitaan zumban sykkeestä; mukana on aina tuoreimmat zumba-trackit, sekoitellen mukaan hiemann jotain vanhaakin. Lisäksi tunnilla tehdään kevyillä käsipainoilla 3-4 kokonaisuutta päälihasryhmille.

Käsipainoiksi sopivat esimerkiksi täytetyt juomapullot, mutta seuralla on myös painoja lainaksi.

TEEMALAUANTAIN tuntisisältöihin pääset tutustumaan täältä.