Ryhmäliikunnan tunnit

Lavis®

Ohjaaja: Susanna Raasakka

LAVIS-lavatanssijumppa on hauskaa, helppoa ja hikistä liikuntaa, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.

LAVIS-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä. Kunnon kohotus käy huomaamatta, kun liikutaan isossa ryhmässä, jokainen omalla tyylillään ja tehollaan. 


PhysioBalance

Ohjaaja: Susanna Raasakka

PhysioBalance on fysioterapeutin ohjaama pilatekseen pohjautuva tunti, jossa toiminnalliset harjoitteet kehittävät kehonhallintaa sekä tasapainoa ja pilates-tyyppisillä lattialiikkeillä pyritään parantamaan etenkin keskivartalon lihasten voimaa ja koko kehon liikkuvuut­ta. Tunnilla keskitytään hengitykseen, syvien lihasten aktivoimiseen ja liikkeiden virtaavuuteen. Tehokas palleahengitys tuo kehoosi keveyden tunteen. Tavoitteena on parantuneen kehonhallinnan kautta ehkäistä selkäkipuja ja lisätä hyvää oloa! Tuntiin sisältyy lyhyt rentoutuminen. Selkäsi kiittää ja ryhtisi kohentuu tämän harjoittelun myötä. Mukaan joustavat vaatteet ja jumppamatto.

RPV

Ohjaaja: Elisa Hintikka

RPV on tehokas ja innostava lihaskuntotunti, jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsalihasten vahvistamiseen hyvän musiikin tahdissa.

Body&Syke

Ohjaaja: Laura Koistinen

Tunti sisältää sykkeen nostoa helpoilla liikkeillä vauhdikkaan musiikin tahdissa sekä monipuolisen lihaskunto-osuuden. Tunti sopii jokaiselle kuntotasosta riippumatta. Mukaan sisäliikuntavarustus ja juomapullo. 




Zumba®

Ohjaaja: Mari Korhonen

Zumba® on todella tehokas, mukaansatempaava ja monipuolinen tunti. Tällä tanssitunnilla saat takuuvarmasti hien pintaan! Tunnilla nautitaan zumban sykkeestä; mukana on aina tuoreimmat zumba-trackit, sekoitellen mukaan hieman jotain vanhaakin. 


TEHOLAUANTAIN tuntisisältöihin pääset tutustumaan täältä.

ERILLISKURSSIT

Pilates

Ohjaaja: Susanna Raasakka

Pilates-harjoittelussa yhdistyvät tarkka kehonhallinta, liikkuvuus- ja voimaharjoittelu sekä laadukas hengittäminen ja keskittyminen. Pilates on laji, jota teet itseäsi varten ja kehoasi kuunnellen. Kaikki pilatesliikkeet tähtäävät lopulta siihen, että meidän olisi vaivatonta elää, hengittää, istua, seistä, kävellä, juosta tai vaikkapa pelata. Luonnollisesti vaivattomuus ja kivuttomuus vaikuttavat positiivisesti myös mieleen ja ajatteluun. Kun keho voi hyvin, mielikin voi hyvin.

Pilatesharjoittelun ytimessä on keskivartalon vahvistaminen ja lihasten oikeaoppisen käytön harjoittaminen. Vatsan, selän, lantion ja rintakehän alueen lihashallinnan myötä lajista hyötyvät kaikki kuntoutujista urheilijoihin.



Aikuisten joukkuevoimistelu

Aikuisten joukkuevoimistelu - tai tuttavallisemmin "Illusion Gymnastic Ladies" - on liikuttanut jo useamman vuoden ajan äitejä ja naisia, jotka ovat innoissaan halunneet päästä itsekin kokeilemaan lajia ja esiintymään yleisön eteen voimistelumatolle. Nyt uutuutena myös aikuisten joukkuevoimistelu miehille!

Aikuisten joukkuevoimistelussa harjoitellaan voimistelun perustaitoja, kuten hyppyjä, tasapainoja, liikkuvuutta ja välinetekniikkaa. Ryhmä esiintyy seuran näytöksissä, sekä mahdollisuuksien mukaan myös muissa seuran tapahtumissa. Ryhmään voi tulla ilman mitään aiempaa kokemusta voimistelusta. Treeneissä on hikinen meininki unohtamatta hyvää huumoria! Illuison gymnastic ladies ryhmää ohjaa Anna Sillansalmi ja miesten JV ryhmää ohjaa Emma Oikari

Jooga

Ohjaaja: Jarna

Joogatunti, joka sopii ihan jokaiselle. Dynaamiset liikkeet herättelevät kehon ja pitkät rentouttavat asanat huoltavat niin kehoa kuin mieltä.

Tunnille tarvitset mukaan joustavat vaatteet. Joogassa liikutaan paljain jaloin, joten kenkiä et tarvitse, mutta loppurentoutukseen kannattaa ottaa pitkähihainen paita ja (villa)sukat ja mahdollisesti viltti.