Ryhmäliikunta

Syyskauden 2018 tuntitarjonta on entistäkin monipuolisempi. Mukana on vanhojen suosikkien lisäksi myös uusia mielenkiintoisia tunteja. Tutustu tästä tarjontaamme ja tule rohkeasti kokeilemaan liikkumista kanssamme!

BodyWellness

Ohjaaja: Laura Koistinen

Body Wellness -tunti koostuu lempeästä lämmittelystä, kehoa vahvistavista ja tasapainoa kehittävistä liikesarjoista, sekä liikkuvuutta ja joustavuutta lisäävistä harjoitteista. Yhdistämme dynaamiseen venyttelyyn elementtejä mm. pilateksesta, joogasta ja tanssin liiketerapeuttisista menetelmistä. Tunnin lopuksi rauhoitumme pitkiin venytyksiin ja rentoutukseen. Tavoitteena on löytää kehoon tasapainoinen tuntuma ja auttaa palautumaan arjen rasituksesta. Tältä tunnilta lähdet rentoutuneena. Tervetuloa hellimään kehoa ja mieltä!

Core + venyttely

Ohjaaja: Katju Kauppinen

Tällä 45 minuutin pituisella tunnilla core- ja venyttely-osiot ovat peräkkäin. Ensin vahvistetaan keskivartalon lihaksia ja lopuksi lisätään liikkuvuutta sekä rentoutta venyttelyn avulla. Core-osiossa tehdään monipuolisesti koko keskivartaloa ja sitä tukevia lihaksia vahvistavia liikkeitä. Liikkeissä vuorottelevat dynaaminen ja staattinen liike ja pääset myös haastamaan tasapainoasi. Venyttelyn tarkoituksena on palauttaa kehoa treenistä ja lisätä liikkuvuutta. Venyttelyn aikana on aina pyrkimys edetä ryhmän toiveiden mukaan keskittyen rauhassa kuhunkin venytykseen. Tätä tuntia ennen suositellaan Syke+lihaskunto -tuntia, jotta kehosi olisi kunnolla lämmin tätä tuntia varten.

Itämainen tanssi (kreikkalaisittain), UUTUUS!

Ohjaaja: Tuija Halttunen

Itämainen tanssi kreikkalaisittain on valloittava lajimuoto, jossa opit yleisimmät itämaisen tanssin liikkeet yhdistettynä rytmikkääseen kreikkalaiseen musiikkiin. Tunti alkaa alkuverryttelyillä, jonka aikana lämmitellään lihaksia ja annetaan sydämelle lupa siirtyä hetkeksi Kreikan aurinkoisille rannoille meren kuohujen ääreen.

Lantion ja ylävartalon pehmeät liikkeet kaivavat esille arjessa ehkä kadotetun naisellisuuden. Räväkämmät rytmit ja iskevämmät liikkeet tuovat varmasti hien pintaan. Lopuksi väristellään kaikki jännitykset ja murheet pois opetellen itämaisesta tanssista tuttuja ylä- ja alavartalon väristelyjä (shimmy). Tämä tanssi sopii kaikille naisille. Aikaisempaa tanssitaustaa et tarvitse. Solmi huivi lantiolle niin tanssitaan!

Jooga

Ohjaaja: Jenni Ruuth

Joogatunnilla haastamme kehoa niin tasapainon, liikkuvuuden kuin voiman lisäämisessä. Harjoitus sopii kaiken tasoisille joogaajille ja asanat eli asennot sovelletaan jokaisen tasoon sopiviksi eri variaatioilla. Tunti koostuu pääosin dynaamisesta, kehoa vahvistavasta ja lämmittävästä yang-harjoituksesta, jonka lisäksi tunnin lopussa tehdään rauhoittavaa, liikkuvuutta lisäävää harjoitusta, jossa on yin-joogan elementtejä. Kehon lisäksi haastamme joogassa mielemme päästämään hetkeksi irti arjen rutiineista.

Tunnille tarvitset mukaan oman jumppa- tai joogamaton, joustavat vaatteet ja avoimen mielen. Joogassa liikutaan paljain jaloin, joten kenkiä et tarvitse, mutta loppurentoutukseen kannattaa ottaa pitkähihainen paita ja (villa)sukat.

Kuntonyrkkeily

Ohjaaja: Elina Finning

Kuntonyrkkeilyssä pidetään hauskaa, nostetaan sykettä, parannetaan lihaskuntoa ja samalla poistetaan stressiä! Tunnilla tehdään vuorotellen kuntonyrkkeilysarjoja ja lihaskuntoa. Kuntonyrkkeily parantaa tehokkasti peruskuntoa ja on hyväksi niska- ja hartiaseudulle sekä selälle.

Tunti soveltuu erittäin hyvin kaikentasoisile liikkujille. Halutessasi saat tunnista todellisen tehotreenin, mutta myös aloittelevat kuntoilijat pysyvät hyvin mukana, koska sarjat ja liikkeet ovat yksinkertaisia ja tehokkaita. Jokainen osallistuja voi tehdä nyrkkeilysarjat omaan tahtiinsa ja monista lihaskuntoliikkeistä on mahdollista tehdä joko kevyempi tai raskaampi versio.

Lavis

Ohjaaja: Susanna Raasakka

LAVIS-lavatanssijumppa on hauskaa, helppoa ja hikistä liikuntaa, jossa yhdistyvät lavatanssiaskeleet ja jumppa. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.

LAVIS-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä. Kunnon kohotus käy huomaamatta, kun liikutaan isossa ryhmässä, jokainen omalla tyylillään ja tehollaan. 

PhysioBalance

Ohjaaja: Susanna Raasakka

PhysioBalance on fysioterapeutin ohjaama pilatekseen pohjautuva tunti, jossa toiminnalliset harjoitteet kehittävät kehonhallintaa sekä tasapainoa ja pilates-tyyppisillä lattialiikkeillä pyritään parantamaan etenkin keskivartalon lihasten voimaa ja koko kehon liikkuvuut­ta. Tunnilla keskitytään hengitykseen, syvien lihasten aktivoimiseen ja liikkeiden virtaavuuteen. Tehokas palleahengitys tuo kehoosi keveyden tunteen. Tavoitteena on parantuneen kehonhallinnan kautta ehkäistä selkäkipuja ja lisätä hyvää oloa! Selkäsi kiittää ja ryhtisi kohentuu tämän harjoittelun myötä.

RPV

Ohjaaja: Annukka Salpakoski

Reisi-Peppu-Vatsa -tunnilla tehdään sykettä nostava alkulämmittely ja loppuun loppujäähdyttely sekä lyhyet venytykset. Tunnin sisältö koostuu keskivartalon lihaksia aktivoivista ja niitä vahvistavista lihaskuntoliikkeistä. Käytämme apuna kehonpainoa sekä erilaisia välineitä. Tällä tunnilla löydät takuuvarmasti vatsa-, pakara- sekä reisilihaksesi!

Shindo

Ohjaaja: Elina Tourunen

Shindo-venyttelyssä tehdään kuusi helppoa venytyssarjaa, joissa jokainen venyttelee hengityksen, painovoiman ja liikkuvuutensa mukaan, itseään ja sen hetkistä olotilaansa kuunnellen.  Shindo tarjoaa miellyttävän hengähdyshetken rentoutumiseen ja irti päästämiseen stressistä ja jumeista. Shindossa avataan energiakanavia, jonka myötä keho ja mieli virkistyy, rentoutuu, palautuu ja rauhoittuu hakien sopivaa tasapainoa. Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. Mukaan rennot, lämpimät vaatteet ja fleece-viltti.

Syke + lihaskunto

Ohjaaja: Katju Kauppinen

Tällä 45 minuutin pituisella tunnilla pääset nostamaan sekä sykettäsi, että kohottamaan lihakuntoasi. Syke- ja lihaskunto-osiot vuorottelevat tunnilla ja näin saat treeniin intervalliharjoittelun tuntua. Sykeosiot painottuvat aerobicin sekä rytmillisen askelluksen puolelle. Lihaskunnon aikana pääset käyttämään ja vahvistamaan kehosi lihaksia monipuolisesti. Tunnilla riittää vauhtia ja energiaa, tule siis sinäkin mukaan hikiseen treeniin! Tähän tuntiin voit yhdistää mukavasti core+venyttely -tunnin.

ZumbaMix, UUTUUS!

Ohjaaja: Mari Korhonen

ZumbaMix on todella tehokas, mukaansatempaava ja monipuolinen tunti. Tällä tanssi- ja lihaskuntoa sekoittavalla uutuustunnilla saat takuuvarmasti hien pintaan! Tunnilla nautitaan zumban sykkeestä; mukana on aina tuoreimmat zumba-trackit, sekoitellen mukaan hiemann jotain vanhaakin. Lisäksi tunnilla tehdään kevyillä käsipainoilla 3-4 kokonaisuutta päälihasryhmille.

Käsipainoiksi sopivat esimerkiksi täytetyt juomapullot, mutta seuralla on myös painoja lainaksi.

TEEMALAUANTAIN tuntisisältöihin pääset tutustumaan täältä.